Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet logopedyczny” (grudzień)

W grudniu wykonano następujące zadania:

  • T – Tajemniczy woreczek. Losowanie obrazka przedstawiającego zwierzę i wydawanie jego odgłosu. To zadanie uczniowie realizowali w ramach bloku tematycznego- Niezwykły gość- św. Mikołaj. Dzieci porównywały woreczki różnej wielkości i barwy. Sprawdzały ich zawartość. Nazywały, który jest pusty, a który pełny. Wyciągały z worków- figurki zwierząt i zabawki. Zadania miały na celu rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywana, porównywania dźwięków i odgłosów. Dużo radości wywołały zajęcia logorytmiczne i ćwiczenia fonacyjne: cicho-głośno, krótko-długo, zabawy dźwiękonaśladowcze. Prezentując fotografie zwierząt uczniowie mogli wysłuchać wierszy Jana Brzechwy.
  • D – Długi wąż. Wykonanie pracy plastycznej – węża oraz ćwiczeń w syczeniu. Uczniowie wykonywali jedną z ozdób choinkowych- długi łańcuch. To zadanie musieli zrobić zgodnie z instrukcją słowną i obrazkową. Terapeuta fotografował wykonywane czynności przez uczniów: wycinanie, łączenie elementów, zawieszanie ozdoby na choince- tworząc historyjkę. Dzieci nazywały wykonywane czynności i opowiadały następstwa zdarzeń. Wszystkie zabawy rozwijające sprawność manipulacyjną działały stymulująco na rozwój mowy (biernej i czynnej). Uczniowie rozwijali, bądź doskonalili funkcje dłoni (poprzez terapię ręki) w celu uzyskania efektywniejszej precyzji ruchów artykulacyjnych języka, warg, żuchwy.
  • L – La, la, la. Śpiewanie sylab (np. la/lo/le/lu) na melodię piosenki znanej dzieciom. To zadanie było rozgrzewką do wspólnego kolędowania. Podopieczni śpiewali kolędy i piosenki o tematyce świątecznej, uczestniczyli w zabawach logorytmicznych i naśladowczych. Zajęcia urozmaiciły instrumenty muzyczne, na których każdy mógł zagrać melodię swojej ulubionej kolędy.

Wszystkie grudniowe zadania przybliżyły uczniom piękno świąt Bożego Narodzenia i były preludium świątecznej atmosfery, której życzę w każdym domu.

Opracowała: mgr Agnieszka Lehmann

Napisano w Aktualności

Opcje dostępności