Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet logopedyczny” (listopad 2023)

Zadania, które zrealizowano w listopadzie przedstawiają się następująco:

  • C – Celinka. Kolorowanka, której pola można zakolorować po wykonaniu odpowiednich ćwiczeń.
  • G – Gimnastyka buzi i języka. Memory – ćwiczenia warg, języka, policzków.
  • M – Magiczne pudełko. Losowanie przedmiotów i wykonanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych.
  • S – Smok. Wykonanie smoka z rolki i bibuły. Dmuchanie by wprawić go w ruch.
  • Z– Zgadywanki słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków wykonywanych przez prowadzącego lub z odtwarzacza multimedialnego.

Powyższe zadania zostały realizowane w oparciu o bloki tematyczne realizowane
w szkole podstawowej:

  • Czas zadumy- dzieci nazywały, wskazywały i prezentowały różne emocje, uczyły się naśladownictwa mimiki oraz ćwiczeń artykulacyjnych usprawniając wargi, język, policzki. Uczniowie koncentrowali się na grze memo, ćwicząc swoją uwagę, pamięć i mowę.
  • Nasza Ojczyzna- podopieczni poznawali piękno naszego kraju, a w szczególności miasta Kraków. Na zajęciach wykonywali symbol tego miasta, czyli smoka wawelskiego. Zadaniem uczniów było również wprawienie go w ruch poprzez odpowiednie dmuchanie. Dzięki czemu utrwalali prawidłowy oddech: wdech nosem i wydech ustami.
  • W moim domu- podczas zajęć nazywaliśmy pomieszczenia i domowników. Uczniowie słuchali, rozpoznawali, nazywali różne odgłosy, które można usłyszeć w domu. Poznali koleżankę Celinkę, dookoła, której też słychać różne dźwięki.
  • Ze świata zwierząt- Magiczne pudełko skryło różne zwierzęta, które losowali uczniowie, wykonując ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • W świecie muzyki- podopieczni rozpoznawali zagadki słuchowe. Nazywali prezentowane
    z odtwarzacza cd dźwięki i odgłosy. Dzieci uczyły się naśladownictwa werbalnego
    i ruchowego.

Opracowała: mgr Agnieszka Lehmann

Napisano w Aktualności

Opcje dostępności