MARZEC MIESIĄCEM MATEMATYKI

Miesiąc matematyki, to szkolna akcja mająca zachęcić wszystkich do zabawy matematyką. Akcja daje szansę na sukces każdemu uczniowi. MATEMATYKA zagościła w różnych częściach szkoły. Utworzony został „kącik matematyczny”, w którym można było śledzić zadania – wyzwania na kolejne dni, zadania tygodnia oraz tabelę z punktami. Każdy z uczniów mógł potrenować obliczenia, wykazać się poczuciem estetyki, pomysłem podczas wymyślania słów z zastosowaniem liczby „pi” i przede wszystkim wypracować systematyczność w śledzeniu i wykonywaniu kolejnych zadań. Pokonywanie kolejnych etapów zadaniowych ukazywało uczestnikom piękno matematyki i jej przydatność w życiu codziennym. Uczniowie z dużym zaangażowaniem wykonywali kolejne zadania, zgodnie z poleceniem  i wrzucali rozwiązania do pudełka odpowiedzi w wyznaczonych terminach. Niecierpliwie oczekiwali na kolejne wyzwania.

 
 
  

Bardzo ważnym wyzwaniem dla wszystkich był, obchodzony 12 marca,
Światowy Dzień Matematyki
.
Z tej okazji uczniowie wykonali ilustracje Królowej Nauk – Matematyki oraz przygotowali laurki.



Najciekawszym zadaniem okazało się zadanie konkursowe: W roli głównej liczba „pi”, zorganizowane z okazji Światowego Dnia Liczby „Pi”. W tym zadaniu uczniowie musieli wymyślić i zilustrować słowa, w których „pi” można zastąpić symbolem liczby. Wielu uczniów wykonało plakaty, które były ciekawe i staranne. Wśród słów znalazły się pisanki, pirat, pieniądze, piłka, itp. Najciekawsze prace wykonali: Hubert Kopydłowski, Natalia Adamczak i Jakub Konieczek.

PODSUMOWANIE MIESIĄCA MATEMATYKI:

NAJAKTYWNIEJSI podczas miesiąca matematyki:

  1. Dżesika Hantsch kl. 8
  2. Hubert Kopydłowski kl. 3g.
  3. Oliwia Piotrowska kl. 6

Zwycięzcy w konkursie Liczpa „Pi” w roli głównej:

  1. Hubert Kopydłowski kl. 3g.
  2. Natalia Adamczak kl. 8
  3. Jakub Konieczek kl. 8

Podczas rywalizacji w Szkolnym Miesiącu Matematyki wielu uczniów uwierzyło, że matematyka naprawdę jest fajna i ciekawa, a zadania zachęcały do dalszej nauki.

Brawa dla wszystkich!!!

Opracowała: R.M. Brychcy – nauczycielka matematyki

Napisano w Aktualności

Opcje dostępności