Warsztaty kulinarne – wycieczka klasy 8 bu do Boszkowa

Dnia 14 czerwca 2022 r. uczniowie klasy 8 bu wraz z rodzicami wybrali się na wycieczkę do Boszkowa. Już od samego rana wszyscy niecierpliwie oczekiwali godziny zbiórki i wspólnego wyjścia na Dworzec PKP, gdyż pierwszą atrakcją wycieczki była podróż pociągiem do Boszkowa. Po przyjeździe do Boszkowa zorganizowaliśmy piknik na plaży i wspólne zabawy, następnie poszliśmy na spacer. Kolejnym punktem była wizyta w restauracji „Ambrozja” i udział w dwóch warsztatach kulinarnych oraz zabawa przy muzyce. Pierwszy warsztat, w którym wzięliśmy udział nazywał się „W krainie lodów”. Wszyscy uwielbiamy lody, ale zagadką było ich powstawanie. W lodowej krainie smaków odkrywaliśmy tajniki powstawania lodów włoskich. Własnoręcznie dekorowaliśmy swoje desery śmietaną, owocami i innymi dodatkami. Na lodowej uczcie z radością jedliśmy własnoręcznie przygotowane przysmaki. W trakcie trwania imprezy nie zabrakło również zabawy przy muzyce. Drugie warsztaty nosiły nazwę „W świecie pizzy”. Poznaliśmy tajniki produkcji pizzy – od mieszania ciasta poprzez formowanie i dobieranie składników do gotowego produktu w postaci pizzy. Zamieniliśmy się w kucharzy (każdy otrzymał fartuch i czepek) własnoręcznie formowaliśmy ciasto w dowolne kształty. Na koniec była wielka uczta – zajadaliśmy się naszą pizzą. Z wycieczki wróciliśmy najedzeni i bardzo zadowoleni.

Na koniec zdecydowaliśmy, że na pewno jeszcze weźmiemy udział w kolejnych ciekawych warsztatach.