Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet logopedyczny” (marzec)

Zadania, które zrealizowano w marcu przedstawiają się następująco:

I – I do koszyczka. Uczniowie za pomocą słomki lub łyżki trzymanej w ustach musieli przenieś lekkie przedmioty (piłeczki do ping-ponga, pomponiki itp.) wrzucając je do koszyczka.

J – Jajko. Celem zadania było wydłużanie fazy wydechu oraz usprawnianie pamięci słuchowej. Uczniowie nabierając powietrze nosem, na jednym wydechu powtarzali rymowankę, stopniowo wydłużając frazę i dodając jej kolejne elementy:

„Jajka wpadły do koszyka i liczenie jest dla smyka:

Jedno jajko, drugie jajko, trzecie jajko, czwarte jajko.” itd.

N – Najedzeni. Dzieci, oblizując się usprawniały swój język.

U – Ucho słyszy. Celem gry było odnalezienie tak samo brzmiących par. Memorki dźwiękowe były przygotowane z opakowań po jajkach niespodziankach, które wypełniały drobne przedmioty i różne produkty sypkie.

W – Wiatraczki. Zadanie polegało na wprawienie w ruch wiatraków za pomocą wydychanego powietrza. Istotą ćwiczenia było to, aby nabierać powietrze nosem a wydychać ustami.

Powyższe zadania wzbogaciły tematy dotyczące nowej pory roku- wiosny i zbliżających się świat wielkanocnych.

Opracowała: mgr Agnieszka Lehmann

Napisano w Aktualności

Opcje dostępności