Zadania, które zrealizowano w marcu przedstawiają się następująco:
I – I do koszyczka. Uczniowie za pomocą słomki lub łyżki trzymanej w ustach musieli przenieś lekkie przedmioty (piłeczki do ping-ponga, pomponiki itp.) wrzucając je do koszyczka.
J – Jajko. Celem zadania było wydłużanie fazy wydechu oraz usprawnianie pamięci słuchowej. Uczniowie nabierając powietrze nosem, na jednym wydechu powtarzali rymowankę, stopniowo wydłużając frazę i dodając jej kolejne elementy:
„Jajka wpadły do koszyka i liczenie jest dla smyka:
Jedno jajko, drugie jajko, trzecie jajko, czwarte jajko.” itd.
N – Najedzeni. Dzieci, oblizując się usprawniały swój język.
U – Ucho słyszy. Celem gry było odnalezienie tak samo brzmiących par. Memorki dźwiękowe były przygotowane z opakowań po jajkach niespodziankach, które wypełniały drobne przedmioty i różne produkty sypkie.
W – Wiatraczki. Zadanie polegało na wprawienie w ruch wiatraków za pomocą wydychanego powietrza. Istotą ćwiczenia było to, aby nabierać powietrze nosem a wydychać ustami.
Powyższe zadania wzbogaciły tematy dotyczące nowej pory roku- wiosny i zbliżających się świat wielkanocnych.
Opracowała: mgr Agnieszka Lehmann