W lutym wykonano następujące zadania:
– Y – Yetti. Celem było ćwiczenie oddechowe zwiększające pojemność płuc, wydłużające fazę oddechową oraz wzmacniające mięsień okrężny ust.
Zadanie polegało na przygotowaniu woreczka strunowego, do którego umieszczono postać Yetti, wraz ze sztucznym śniegiem. Przez małą szczelinę w woreczku włożona była słomka. Zadaniem uczniów było dmuchanie przez słomkę wprawiając śnieg w ruch.
– H – Historyjka logopedyczna. Celem było rozwijanie słuchu fonemowego
oraz usprawnianie narządów mowy.
Dzieci słuchając treści historyjki czytanej przez terapeutę wykonywały ćwiczenia, które odnosiły się do fragmentów poniższego opowiadania.
Dzień Pana Języczka
Pan Języczek rozpoczął dzień od remontu. Sufit w swoim domku pomalował na niebiesko (przesuwamy językiem po podniebieniu), podłogę pomalował na żółto (przesuwamy językiem za dolnymi zębami), a na ścianach namalował czerwone kropki (wypychamy językiem policzki). Po takiej ciężkiej pracy Pan Języczek postanowił napić się lemoniady (mlaszczemy) oraz zjeść soczystego arbuza (oblizujemy wargi dookoła). Gdy Pan Języczek był już najedzony postanowił pójść na spacer do pobliskiego ZOO. Spotkał tam ogromne akwarium ze złotymi rybkami (ściągnij wargi w ryby pyszczek), klatkę z wężem (syczymy) oraz ogromnego lwa (ryczymy). Wracając zerwał na łące dmuchawce (nabieramy powietrze nosem i dmuchamy) oraz kilka pachnących kwiatów (robimy: a psik!). Po powrocie do domu wstawił kwiaty do wazonu i nalał im wody (powtarzamy: bul, bul, bul). Pan Języczek umył dokładnie zęby (dotykamy językiem każdego ząbka). Zmęczony położył się do łóżka i zasnął (chrapiemy).
Opracowała: mgr Agnieszka Lehmann